CREATIVITY

Handmade torbe spremne da opletu po svetu

Opleti je novi srpski modni brend koji čine unikatno napravljene torbe. Sam naziv nedvosmisleno aludira na njihov način izrade, ali se kontekst brenda može proširiti i primeniti u različitim životnim segmentima. Tako možete da „opletete“ po sreći, muzici, šetnji, putovanjima, čitanju i „ištrikati“ vašu svakodnevnicu svim onim nijansama koje vam odgovaraju i čine vas živima. „Opleti“ je primena jednog starog zanata koji je dobio moderno i unikatno ruho. Ako bi se u obzir uzeo način nastanka ovog brenda, onda bi se tom nizu lako moglo dodati i „opleti po slozi, ljubavi, kreativnosti i veštini“, jer je nastanak ovog autentičnog brenda plod međusobne podrške, ljubavi i saradnje dve generacije sestara, Jelice i Vere i Katarine i Aleksandre. U ovoj sjajnoj skupini, svako obavlja svoj deo posla, uključujući i pomoć brata Nikole, a rezultat je više nego pozitivan.
Ono čime modeli najpre privlače pažnju jeste sama forma i vesele boje. U tom smislu, svako ko traži autentičan oslonac na svojim leđima, pronaći će put do ovog novog brenda, koji ima sve predispozicije da se u godinama koje slede razvija.

Za „ArtWheel“, Katarina Mitić i Jelica Žunić govore o nastanku brenda, vraćaju nas jednom starom zanatu i otkrivaju kako se hobi, uz pomoć dobrih ideja, može realizovati u nešto više.

Svedoci smo sve češćih nastajanja malih, autentičnih brendova. Kako ocenjujete ovu pojavu? Da li je to potreba/potražnja da se izađe iz globalno zastupljene proizvodnje „na veliko“ i jednoličnosti?

K: Pojava manjih, autentičnih bendova jeste nešto što je postalo vrlo aktuelno na našem tržištu u proteklih nekoliko godina i verujem da je to rezultat u isto vreme, lošeg, ali i dobrog spleta okolnosti. Sa jedne strane, primetna je sve veća potreba kod pojedinaca da se kreativno izraze na različite načine i da svoj rad predstave publici – od ljudi koji fenomenalno prave kolače, do ljudi koji osmišljavaju nove aplikacije i donose inovativne rezultate. Kako je naš sistem osmišljen tako da ima dosta propusta i nije prijateljski nastrojen prema ovakvim pojedincima, ljudi pronalaze alternativu i opredeljuju se za samostalan rad i preduzetnički put, što se u većini slučajeva pokazalo kao dobro „rešenjeˮ i pravi smer u kome se treba kretati. Između ostalog, negde tako je i nastala i „Opletiˮ priča.

Koliko je važno imati tržište na kome su zastupljeni i „mali“ bendovi?

K: Mišljenja sam da nije svaka industrija pogodno tržište za opstanak “malih” biznisa. Na našu sreću, moda jeste industrija u kojoj je zastupljenost manjih brendova itekako poželjna, i to je na neki način pogodno “tlo” za razvijanje biznisa i novih ideja, zato što je originalnost u modi i to je ono što se ceni. Ljudi to prepoznaju i ka tome streme, ne obazirući se na to da li je u pitanju neki “veliki” ili “mali” modni brend. Mislim da na tržištu ima mesta za sve, zato što ralzičiti “modni ukusi” za to ostavljaju prostora.

 

Moja baka Olga je bila vrhunski majstor u ručnim radovima. Kao mala, sate i sate sam provodila posmatrajući je kako radi i tako sam kroz gledanje i „upijanje“ njenog rada i sama naučila da pletem. Godinama sam plela (i štrikala) razne stvari koje sam poklanjala prijateljicama, zato što sam oduvek uživala u tome.

Sve više se kod potrošača razvija svest o važnosti i vrednosti proizvoda koji su „handmade“. Kakvo je vaše mišljenje o tome?

K: Ta činjenica nas jako raduje, zato što su ljudi uvideli da za istu cenu ili malu razliku u novcu u odnosu na neki proizvod koji je fabričke proizvodnje mogu da kupe komad garderobe, nakita ili aksesoara koji je ručni rad, nastao u Srbiji i koji samim tim ima nemerljivu vrednost. Svest o važnosti lokalnih proizvođača se svakodnevno podiže i mislim da je to jedini način da svi zajedno dođemo do neke bolje sutrašnjice.
J: Drago mi je da su uprkos industrijalizaciji ručni radovi opstali i da dobijaju sve veću pažnju javnosti. Dosta starih zanata je izumrlo i negde jeste važno da očuvamo i održimo tradiciju i kroz nešto što je naših ruku delo.

 

“Opleti” je namenjen svim onim devojkama i ženama koje žele da na svojim ramenima nose nešto drugačije, praktično i unikatno. Namenjen je svim onim hrabrim putnicama, koje planiraju da posete svet i da pomere svoje granice u svakom mogućem smislu.

 

Kako je nastao brend “Opleti”?

K: Možda će zvučati kao poznata fraza, ali brend “Opleti” je nastao slučajno i iz ljubavi koju je jedna tetka imala (i dalje je ima ) za svoje dve setričine (za moju sestru Aleksandru i mene). U decembru 2017. godine tetka nam je na poklon donela dva rančića sa rečenicom: “Malo sam se igrala, nadam se da će vam se dopasti”. Mi smo bile oduševljene i odmah smo uvidele da nismo do sada nikada videle ovako nešto, što i jeste bila istina, zato što je tetka osmislila modele u svojoj glavi i to je neko pravilo koje smo zadržale do danas – svi modeli su originalni, sa našim malim sugestijama. U narednim mesecima smo se još više igrale sa modelima, dezenima i varijantama, a u međuvremenu smo osmislile i naziv brenda – imali smo malo pravo porodično većanje. Naš logo je tada osmislila moja koleginica Maja Krstić, kojoj se ovom prilikom još jednom posebno zahvaljujem, zato što je i to nešto po čemu su ljudi počeli da nas prepoznaju. Napokon, u avgustu 2018. smo presekle, i rešile da ozvaničimo celu stvar. I od tada ne stajemo s radom i osećamo da nam najbolje stvari tek predstoje.

Kome je sve “Opleti” brend namenjen?

K: “Opleti” je namenjen svim onim devojkama i ženama koje žele da na svojim ramenima nose nešto drugačije, praktično i unikatno. Namenjen je svim onim hrabrim putnicama, koje planiraju da posete svet i da pomere svoje granice u svakom mogućem smislu.

U kom smeru nastojite da se ovaj brend razvija?

K: U narednom periodu želimo da dopremo do ljudi kojima je naš brend namenjen i da se “Opleti” priča čuje još dalje – za sada smo poslali nekoliko modela i u države regiona, a volele bismo da stvar proširimo globalno. Kao i svakom manjem brendu, i nama je želja da uskoro imamo i neko izložbeno prodajno mesto na kome će ljudi koji nas prate svakodnedno moći da vide naše modele. Imamo još dosta ideja, ali kako smo tek na početku, bili bismo zadovoljni i da se obistini prva rečenica iz ovog pasusa.

Pletenje je poslednjih godina “vraćeno“ u modu. Kako ste Vi naučili ovaj zanat? Koliko je sam proces proizvodnje zahetvan?

J: Moja baka Olga je bila vrhunski majstor u ručnim radovima. Kao mala, sate i sate sam provodila posmatrajući je kako radi i tako sam kroz gledanje i „upijanje“ njenog rada i sama naučila da pletem. Godinama sam plela (i štrikala) razne stvari koje sam poklanjala prijateljicama, zato što sam oduvek uživala u tome. S druge strane, pletenje volim zato što može da bude vrlo relaksirajuće, zato što se na vrhovima prstiju nalaze nervni završeci, koje kad uposlimo, smiruju sve napete misli.  Kada je sam proces proizvodnje u pitanju, sve zavisi od modela koji se plete. Kada je u pitanju osnovni bod, on je najlakši i u principu je brza izrada. Što su bodovi komplikovaniji, proces izrade je sporiji.

Kako osmišljavate modele?

J: Modele nekad imam unapred osmišljene, nekada mi sestričine izraze svoju želju modela, a nekada samo započnem model i pustim da me inspiracija vodi. Često se „igram“ šarama i dezenima – u tome i jeste čar i zadovoljstvo rada na unikatnim stvarima.

Šta za vas predstavlja stil?

K: Verujem da je stil nešto što ne može da se kupi, ali može da se pronađe. Neko za tebe može da ga izgradi, ali u prenesenom značenju, stil je mnogo više od toga. Stil je izraz, opredeljenje i na neki način sopstvena prezentacija i mnogo više ima veze sa stavom i razmišljanjem, nego sa samom garderobom i aksesoarima. Oni su tu samo da dopune nečiju potrebu da bude svoj i drugačiji.

Na koje sve načine se mogu poručiti torbe?

„Opleti“ torbe se za sada mogu poručiti putem naše Instagram i Facebook stranice. U novembru smo učestvovale na Katapult festivalu u Delta City-ju, i plan je da se pojavimo i na sledećem, od 7. do 10. februara. Ko god poželi da na svojim ramenima nosi nešto drugačije i unikatno, sigurno će nas lako pronaći.

 

Foto:
ArtWheel/Ž. Dimić
Opleti promo
Opleti/Danijel Bešić

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *