Karakter: Svet boja, mirisa i dobre namere
„Kroz svaku karakteristiku se provlači ljubav u njenim najlepšim oblicima i zato je jako važno ne vezivati poklanjanje cveća za povod, već za trenutak u kome nekome želimo da pokažemo da ga volimo.“
Ovom mišlju vodi se kreativni tim koji stoji iza brenda cvećare „Karakter“, a koji je ovom delatnošću spojio afinitet prema cveću i darivanju, kao jednom od načina da pokažemo drugima naklonost i ljubav. Unikatni dizajn i kolorit cveća svakodnevno ulepšavaju dan brojnim mušterijama, a na ovaj način stvara se jedan krug pozitivnih namera. Smeštena u Hadži Milentijevoj 59, cvećara „Karakter“ postaje polazište za sve romantike koji neguju kulturu poklanjanja cveća i njime ukazuju na ono neizrečeno. Posebno aranžiran buket „Karakter“ itako govori za njih.
Poseta ovom mirisnom kutku bila je više nego inspirativna, a naredni redovi donose priču o nastanku brenda, aranžiranju cveća i zahtevima ovakvog vida poslovanja.
Izdvojili ste se dizajnom i sjajnom marketinškom kampanjom koja nije tipična za naše podneblje, barem kada je reč o konceptu cvećara. Kako ste došli na ideju za osmišljavanje dizajna i ko iza toga stoji?
Sama ideja potekla je iz jedne situacije tokom zimskog perioda slava, kada je buket cveća od cvećare do automobila skoro skroz polomljen usled kiše i vetra, a celofan i papir u koji je bilo umotano više nisu bili reprezentativni. Odatle kreće traganje i razmišljanje kako proizvod koji se vekovima unazad poklanja, upakovati u nešto pre svega praktično i jedinstveno, a onda i vizualno lepo. Mnogo meseci rada sa dizajnerom, traganje za svetskim trendovima i konačna ideja i dizajn su došli na sto. Bilo je naravno i promašaja tokom razrade, ali ekspertiza našeg tima na kraju je uspela da u februaru 2018. odštampa prve tiraže pakovanja sa karakterom. Iza stvaranja Karakter brenda stoji Marijana Simić – vlasnik i Aleksandar Milić – dizajner.
Da li se kod nas održala kultura poklanjanja cveća?
Možemo se složiti da se kultura poklanjanja cveća održala kod nas i da nikada nije ni prestajala. Shodno turbuletnoj situaciji i ekonomskim prilikama, cveće već neko vreme nažalost ne spada u „must have“ kategoriju proizvoda, već je prešlo u „nice to have“ kategoriju. To je činjenica koja nas samo dodatno motiviše i predstavlja dodatni izazov u poslovanju – kako stalno biti i ostati u mislima potrošača s jedne strane, a s druge kako ih animirati da kada požele nekome da poklone cveće, njihov prvi izbor bude baš cveće sa karakterom.
Da li je za poklanjanje cveća uvek potreban povod?
Svako od nas kada poklanja nešto voljenim osobama, uvek to radi nekim povodom, makar on bio i nešto banalno, ali za nas u datom trenutku značajno. Za cveće se možda više čeka neka posebna prilika kao što je rođendan, godišnjica, kraj školske godine, slava, svadba, Dan zaljubljenih i naravno 8. Mart kao najveći praznik, ali smo mi ti koji pokušavamo da od početka edukujemo naše potrošače da ne treba čekati pravu priliku i da se pažnja poklanja i bez povoda. Sam proizvod ne spada u ekskluzivne i skupe, već je svima dostupan i priuštiv. Ne mora uvek biti u pitanju buket kojim ćemo nekoga zadiviti, dovoljan je i samo jedan cvet da voljenoj osobi ulepšamo dan i stavimo osmeh na lice. A još važnije od svega, a to često zaboravimo, je činjenica da je sasvim ok i sebi pokloniti cveće, bez da čekamo da to neko uradi za nas. To je još jedan razlog zbog kojeg smo prepoznati, jer imamo pakovanje i za jedan cvet koje je takođe praktično, unikatno i dizajnerski usklađeno sa porukom koju prenosimo.
Uopšteno govoreći, karakter predstavlja niz osobina koje imaju velikog udela u sveukupnom delanju određene osobe, stvari ili pojave. Da li cveće ima svoj karakter? Kako biste opisali karakter jedne ruže, lale, suncokreta ili kale?
Znamo šta karakter podrazumeva, ali takođe znamo i da nije dobro podrazumevati. Naziv brenda pre svega se odnosi na karakter onih koji poklanjaju i karater onih kojima poklanjamo. Kada to znamo, onda biramo i cveće koje najbolje odražava nečiji karakter. Svaki cvet ima svoj karakter ili još bolje rečeno, prenosi poruku osobi kojoj poklanjamo.
Ruža simbolizuje ljubav. Ona označava ljubav u njenim različitim oblicima. Njena simbolika varira u zavisnosti od boje, vrste i broja.
Lala označava proglašenje ljubavi. Takođe simbolizuje slavu i savršenu ljubav.
Suncokret označava čiste misli. Simbolizuje obožavanje i posvećenost. To je cvet predane ljubavi.
Kala simbolizuje veličanstvenost i lepotu. Ove dve ključne karakterne osobine kombinuju se sa dva atributa – čistoća i nevinost.
Kroz svaku karakteristiku se provlači ljubav u njenim najlepšim oblicima i zato je jako važno ne vezivati poklanjanje cveća za povod, već za trenutak u kome nekome želimo da pokažemo da ga volimo.
Na koje sve načine pomažete mušterijama pri odabiru cveća? Da li je uopšte potrebno pridržavati se bontona ili bi cvet trebalo pokloniti po ličnom nahođenju?
Za malo više od godinu dana uspeli smo da izgradimo poverenje kod naših potrošača i oni nam bezuslovno veruju kada im nešto preporučimo ili ih posavetujemo. Uvek pitamo za povod, probamo da saznamo o kakvoj osobi se radi i onda dajemo predloge i zajedno sklapamo buket za određeni karakter. Kada je potrebno, pošaljemo i više predloga buketa kako bi potrošač mogao da odabere onaj pravi. U najvećem broju slučajeva saznamo šta osoba voli od vrsta cveća ili barem boju, što nam dosta olakšava da ponudimo adekvatan predlog buketa.
Kako odabirate cveće i koliko je izazovno osmišljavati iznova drugačije bukete?
Sam proces odabira vrsta cveća, došao je nakon definisanja pakovanja. Od samog početka definisane su vrste cveća sa kojima ćemo izaći pred potrošače a koji će se kako svojim bojama i karakterom, onda i oblikom i veličinom savršeno uklopiti u naša pakovanja. Sastavljanje buketa je najlepši i najkreativniji deo našeg posla i trudimo se da nikada ne liče jedni na druge makar i sa najmanjom izmenom koja da specifičnost svakome od njih.
Šta vam je najvažnije prilikom osmišljavanja novih modela buketa?
Najvažnija je svakako želja naših potrošača i njihove preference, a odmah iza toga karakter osobe kojoj se poklanja. Naša inspiracija je neiscrpna a cveće sa kojim radimo nam pruža bezbroj mogućnosti, tako da na kraju uvek imamo zadovoljnog kupca kao i osobu kojoj je buket namenjen.
Raznolikost, forma, kolorit cveća nas nepogrešivo podsećaju da je Priroda neprevaziđeni umetnik. Koliko je inspirativno i ispunjujuće kada dan započnete u obilju boja i mirisa?
Nama je ponedeljak jedini neradni dan u nedelji. To je dan kada stiže sveže cveće i kada nema većeg uživanja od onog u njegovoj pripremi i sređivanju, kako bi radnja uvek bila reprezentativna a cveće bilo spremno za naša pakovanja. Kada vam svaka nedelje tako počne moramo reći da možemo samo biti neizmerno zahvalni što se bavimo ovim poslom i što nam je priroda podarila nešto tako inspirativno, nežno i umirujuće kao što je cvet.
Vratimo se dizajnu. Koliko je on danas važan u marketinško-reklamno-prodajnom smislu?
Imali smo pre nekog vremena post na našem Instagram profilu: Danas je sve dizajnirano, ali samo neke stvari su dizajnirane sa karakterom. Mislimo da ova rečenica sve odslikava, mi živimo dizajn svakog dana, on je svuda oko nas, počevši od sapuna kojim se ujutru umijemo, šminke i parfema koje koristimo, garderobe i obuće koju nosimo, automobila koji vozimo, telefona od koga se ne odvajamo, kafića ili restorana u koji volimo da odemo – sve je vezano za dizajn. Na neke stvari smo navikli i više ne primećujemo njihov dizajn, ali za sve novo što se pojavi, dizajn upravo opredeli na uspeh ili neuspeh. U našem slučaju uspeli smo da pronađemo pravu meru u tome da dizajn bude prihvatljiv širokoj populaciji ali da ne izgubimo na praktičnosti kao prvom benefitu naših pakovanja.
Šta biste savetovali nekoga ko poželi da započne slično poslovanje?
Upornost! Upornost! Upornost! Ukoliko imate dobru ideju, uspeli ste da je malo testirate među prijateljima, imate biznis plan i rešeni ste da se otisnete putem vaših snova, imaćete mnogo izazova na tom putu, mnogo NE a malo DA, ali želja za uspehom, vaš pristup i prvopomenuta upornost su ono što će vas svaki dan gurati dalje i terati da samo budete bolji i iz sebe izvučete i ono što ste mislili da ne posedujete.
Da li se i pored sveopšte masproizvodnje, na kraju dana, ipak cene autentične ideje/brendovi?
Apsolutno DA! Dobre i pre svega kvalitetne ideje/proizvodi se uvek prepoznaju od strane potrošača. Nije samo dovoljno biti autentičan potrebno je i još drugih činilaca koji sveukupni utisak o proizvodu čine prepoznatljivim i poželjnim. Masproizvodnja otežava početak svakog poslovanja jer se mora naći najbolji i najbrži način do potrošača ali mudrim ulaganjima i potezima u digitalnom svetu u kome danas živimo to sve ide mnogo brže nego ranije.
Pored posete na lokaciji Hadži Milentijeva 59, „Karakter“ možete pronaći i na Instagram-u i Facebook-u.
Foto: ArtWheel