CREATIVITY

Zinnia: Zavirite u svet kimona

Brend „Zinnia kimono“ svojim dizajnom uspešno je napravio balans između tradicionalističkih korena koji ovaj odevni predmet nalazi u japanskoj kulturi i univerzalnosti savremene mode. Marina Dabić uz pomoć majke Slađane, započela je malu proizvodnju koja ljubiteljima unikatnih odevnih predmeta nudi atraktivan komad odeće. Ono što odmah privlači pažnju, jesu interesantni dezeni kimona, koji svaku odevnu kombinaciju mogu učiniti autentičnom.
Za „ArtWheel“ Marina pravi osvrt na primenu ovog odevnog predmeta u Japanu, otkriva da li postoji određeni bonton u njegovom nošenju kada je reč o savremenoj modi, uvodi nas u priču o tome kako je nastao ovaj brend i otkriva proces njihove proizvodnje.

 

„Kimono je univerzalni odevni predmet koji možete nositi kao haljinu, ogrtač, mantil, uz svečanu haljinu ili pocepan džins, uvek će začiniti odevnu kombinaciju. Pravilo je da budete što kreativniji.“

 

Foto: Zinnia kimono promo

Kimono je danas opšte upotrebljiv odevni komad u modnom svetu u različitim varijacijama, iako njegova tradicija dolazi iz Japana. Otkuda ideja da započnete proizvodnju kimona?

Upravo iz gorepomenutog Japana. Dugogodišnja saradnja sa Japancima, omogućila mi je da upoznam njihovu kulturu ,,iz prve ruke’’. Svakodnevno su mi govorili o njihovom načinu života, kulturi ponašanja i ishrane, a ponajviše o kulturi odevanja koja je još uvek zastupljena kod njih. S ponosom nose svoja kimona i jukate kada god se za to ukaže prilika, stoga me je fascinirao i njihov odnos prema tim komadima koje čuvaju sa posebnom pažnjom i ljubavlju.

Ime brenda “Zinnia” nosi naziv cveta. Da li je reč o povezanošću tj. učestalošću cvetnih dezena kod kimona ili postoji neka druga simbolika?

Proučavajući i slušajući o kimonu, primetila sam da je cveće, pored ptica, najzastupljeniji motiv na originalnim japanskim kimonima, stoga sam htela da kroz ime našeg brenda predstavim i tu simboliku cvetova koji najčešće označavaju dugovečnost.

Da li ste prethodno imali iskutva u oblasti dizajna/handmade proizvodnje? Recite nam malo više o počecima, nastanku brenda.

„Zinnia“ je moje prvo kreatorsko iskustvo u svakom smislu. Ovo je naš mali porodični posao koji sam započela sa svojom mamom, koja iza sebe ima dugogodišnje iskustvo u šivenju i krojenju. Radila je uzorke, odnosno prve modele za neke veće modne kuće u Srbiji. Ja sam prvi kimono osmislila za sebe i ona ga je odradila odlično. U tom trenutku sam već imala želju da sa njom započnem brend, ali je sva moja pažnja bila usmerena na dečiju konfekciju jer i sama imam dvoipogodišnjeg sina, međutim, moj kimono pobrojao je komplimente i dobila sam nekoliko narudžbina još tada. To me je inspirisalo da se usmerim u drugom pravcu. Tako je nastala „Zinnia“.

Foto: Zinnia kimono promo

Danas gotovo da i ne postoje stogo određena modna pravila kada je reč o stilskom kombinovanju odevnih komada. Ukoliko izuzmemo tradicionalistički pristup svojstven japanskoj kulturi i sportsku sferu, da li postoji određeni bonton nošenja kimona?

U Japanu zapravo postoji tzv. Kitsuke, odnosno umetnost odevanja kimona, u kojima se opisuje kako i kada se koja kimona nose. Neka od njih jesu da kimono mora imati oštru liniju, simetriju, mašnu koja je isključivo pozadi (mašnu napred nosile su gejše). Takođe, važi pravilo i da je kod preklopa uvek leva strana iznad desne (obrnuto je za mrtve) kao i da se dezen kimona uvek uklapa uz trenutno godišnje doba. A sada zaboravite sve što ste pročitali, jer su ova pravila u modnom svetu potpuno zanemarena i kreativna sloboda je velika. Kimono je univerzalni odevni predmet koji možete nositi kao haljinu, ogrtač, mantil, uz svečanu haljinu ili pocepan džins, uvek će začiniti odevnu kombinaciju. Pravilo je da budete što kreativniji.

Koje materijale primenjujete u vašoj proizvodnji? Kako odabirate dezene?

Materijali koji koristimo su raznovrsni, od viskoza, pamuka, satena, svile pa do punijih štofova za hladniju sezonu. Naša želja je da u narednoj kolekciji počnemo da izrađujemo svilena kimona koja su posebna po tome što je sa njima veoma teško raditi i gde se greške u šivenju ne praštaju. Kada su dezeni u pitanju, tu volimo da se držimo tradicije, pa stalno tragamo za motivima cveća, ždralova i prirode, ali volimo da ubacimo i neki aktuelni trend kao što je sada animal print.

 

„Htela sam i da kroz ime našeg brenda predstavim simboliku cvetova koji najčešće označavaju dugovečnost.“

 

U vašoj prozvodnji postoje različiti modeli (dužine) kimona, a interesanto je da pored univerzalne veličine, šijete i po meri mušterija. Recite nam malo više o samom procesu rada.

Sva kimona se izrađuju po narudžbini, tako da naše klijentkinje i pojedini klijenti mogu da izaberu željenu dužinu, širinu preklopa, dužinu i širinu rukava. kao i druge bitne detalje na kimonu. U našem pakovanju dobijaju jedan skoro pa unikatan odevni komad u čijem procesu su i oni sami učestvovali. Nekada nam je potrebno malo više vremena do same dostave, jer jednom kimonu posvećujemo dosta vremena kako bi svaki detalj bio kvalitetan.

Foto: ArtWheel

Šta je ono što vi smatrate najvećim kvalitetom ovog odevnog komada?

Ako podrazumevamo da je izrada samih rubova savršena a materijali veoma kvalitetni, smatram da je najveci kvalitet „Zinnia“ kimona njegova moć da potpuno transformiše odevnu kombinaciju i bude uvel primećen. To sam primetila još od nošenja prvog kimona, ali i devojke koje su sa nama delile pozitivne utiske govoreći da su „ih mnogi pitali za kimono“. Dakle, jak utisak koji ostavlja na okolinu i subjektivni osećaj kada ga nosimo. Ono što bih takođe izdvojila je i mogućnost povraćaja, prepravke ili zamene kimona, ukoliko mušterije nisu zadovoljne. Na taj način uklanjamo rizik koji sa sobom nosi online kupovina.

Šta sve podrazumeva vođenje male proizvodnje i kakvo je vaše mišljene o sve većoj zastupljenosti prodajnih marketa na kojima je dostupna kupovina handmade prozvoda?

Za proizvodnju je zadužena moja mama Slađana koja u svojoj radnji ima 6 različitih mašina i svakog puta me iznenadi time da joj je potrebna još neka nova. Da bi proizvodnja išla po planu, mora joj prethoditi veliki posao koji podrazumeva nabavku i odabir dezena, osmišljavanje modela i pravljenje uzorka koji posle (uglavnom) nekoliko prepravki, ide na fotografisanje. Ono što je važno je da uživamo u svakom delu ovog procesa i da je finalni proizvod nešto što nas čini zadovoljnim.

Foto: ArtWheel

Handmade marketi su nešto što u inostranstvu postoji već dugo ali je u poslednje vreme zaživelo kod nas, i mislimo da je to sjajno! Na taj način ljudi kupuju od malih i domaćih brendova i umesto da čine nekog tekstilnog giganta još bogatijim, oni možda plaćaju nečijem detetu školovanje ili nekoj porodici opstanak. S druge strane, nose nešto što je rađeno za njih sa puno ljubavi, a ne u nekoj serijskoj proizvodnji. Tako dolazi i do međusobnog umrežavanja i saradnje izlagača, pa je to sjajna prilika za nas da upoznamo neke nove kreativne ljude koji razmišljaju slično.

Na koje sve načine mušterije mogu doći do vas?

Trenutno se naša kimona mogu poručiti na Facebook stranici Zinnia, kao i na Instagramu, gde smo uvek spremni da odgovorimo na sva pitanja.

 

Foto: Zinnia kimono
ArtWheel

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *