TOTE: Detalj koji stil znači
Već na prvi pogled modeli brenda „TOTE“ se izdvajaju formom koja potvrđuje nepisano modno pravilo „da je manje više“, te da se lepota krije u jednostavnosti. Jasne forme, asimetrični oblici, te sama kreacija čini da ovi aksesoari budu komadi koji celokupnoj odevnoj kombinaciji daju poseban pečat. Simplicitet kao odrednicu, u ovom slučaju, nikako ne bi trebalo poistovetiti sa terminom jednolično/monotono, jer je aksesoar „TOTE“ gotovo nemoguće ne primetiti. Nezavisno od toga da li je reč o ogrlici, narukvici, torbi, rancu ili kaišu, „TOTE“ će pronaći put do svih onih koji teže da u svojoj kolekciji imaju autentičan aksesoar. Onaj koji će dati notu posebnosti njihovom ličnom odevnom stilu. U tom smislu, „TOTE“ je svakako vredan pažnje kada govorimo o malim proizvodnjama, pre svega na polju domaćih brendova u izradi aksesoara.
Priča o ovom brendu počela je sasvim slučajno, ako slučajnosti uopšte i postoje. Marina Ilić, nekada ekonomistkinja, odlučila je da posluša svoju intuiciju i započne vlastitu proizvodnju aksesoara. Nemogućnost da na tržišnoj ponudi pronađe model torbe kakvu je priželjkivala, usmerio ju je na to da ispita vlastiti kreativni potencijal i pokuša da je napravi sama. Tako se oformila ideja za nastanak „TOTE“-a. Taj kreativni potencijal je tokom protekle dve i po godine nije napuštao, štaviše, on iz dana u dan raste, hraneći se pozitivnim reakcijama kupaca, istovremeno šireći paletu modela i materijala kojima se služi u proizvodnji.
Za „ArtWheel“ Marina govori o izazovima ovakvog načina proizvodnje, šta je osnovna vodilja u kreiranju modela, da odlike minimalizma prisvaja i u drugim segmentima životnog uređenja, te na koje su sve načine „TOTE“ modeli dostupni u prodaji.
Brend „TOTE“ obuhvata manuelnu proizvodnju aksesoara (nakita, kaiševa, torbi). Kako ste došli na ideju da oformite ovaj brend?
Zapravo sve se dogodilo potpuno slučajno. Poželela sam pre pet godina veliku “oversize” jednostavnu kožnu tašnu, ali nisam mogla da pranađem ništa slično u domaćim prodavnicama. Kako je u pitanju vrlo jednostavan model, odlučila sam se da je sama sašijem. Nabavila sam material i posle par sati i nekoliko popucalih igli za šivenje, uspela sam da je napravim baš onakvu kakvu sam je isprva i zamislila. Zadovoljno sam je noslia tog leta, a devojke su me zaustavljale i raspitivale se gde se može nabaviti takva torba. Tako je počelo, a za ime brenda je zaslužan pomenuti, moj prvi model koji Francuzi nazivaju TOTE.
Neke od odlika vaših modela jesu minimalizam i asimetrične forme. Da li ste od samog početka imali jasnu viziju da baš tako želite da plasirate brend?
Nije postojala nikakva vizija. Minimalizam i jednostavni geometrijski oblici jesu dominantni i u mom načinu življenja: kako kod odevnih predmeta, tako i u prostoru u kome živim, izboru umetničkih dela… Nije postojao nikakav biznis plan, ispitivanje tržišta i slične komercijalno-ekonomske računice. Jedina ideja je da je konkretan artikal po mom ukusu.
Šta čini najizazovniji aspekt ovakve proizvodnje?
U kreativnom smislu najveći izazov je „prodrmati“ ustaljene i ponavljane forme i način na koji će to „drmusanje“ da se reflektuje kod ljudi. U proizvodnom, manje zabavnom delu, veliki izazov je ispoštovati standard kvaliteta u radu sa materijalom koji je svakoga puta različit.
Recite nam malo više o koži kao primarnom materijalu na kome radite. Kako izgleda proces proizvodnje?
Proces počinje od ideje, preko crteža i kreiranja krojne liste. Tako dolazimo do probnih modela koje posle dorađujemo i prilagođavamo uslovima proizvodnje. Prirodna koža ima određene specifičnosti prilikom obrade u smislu specijalnih mašina i majstora kojih je danas jako malo. Naše serije su male i trudimo se da ne dosadimo, a da kvalitetom ispoštujemo sve segmente proizvodnog procesa.
U vremenu rasprostranjene industrijske proizvodnje na veliko, vi ste se odlučili na gradite brend na unikatnim komadima i manuelnoj izradi. U tom smislu, koliko je zahtevno održati ovakav brend?
Kada kažete unikatno negde se može pomisliti i autentično, što je prava retkost u današnje „copy/paste“ vreme. Uvek sam osećala da mi više prija kada se predstavim kao stilista u smislu “onaj koji prepoznaje” nego “onaj koji kreira”. Naravno, većina artikala u mojoj ponudi jeste moja lična kreacija. Kreacija čiju je inicijalnu ideju podstakla neka slična forma ili detalj na čijem osnovu je razvijano dalje. S druge strane, zahtevno je i u kontra smeru, budući da stalno morate osmišljavati nešto novo, jer vrlo brzo bivate kopirani.
Na koje sve načine kupci mogu doći do vaših proizvoda?
Zainteresovani se najjednostavnije mogu upoznati sa našim proizvodima posetom našeg oficijalnog sajta, Facebook stranice ili Instagram profila. Dalju kominikaciju mogu obavljati putem društvenih mreža ili telefonski. Često je ljudima najkomfornije da poruče porukom ili preko telefona. Svakako uvek mogu svratiti kod nas na Voždovac da lično pogledaju i isprobaju.
Šta biste dali kao savet svima onima koji i sami žele da se upuste u malu proizvodnju i osnuju brend?
Da budu hrabri, usude se i pokušaju. Samo ne zaboravite, jedna je veština kreirati, druga napraviti a treća prodati. Kao i većina ljudi, ni ja ne poseduem sve te neophodne veštine, zbog čega sam se okružila saradnicima koji mi pomažu.
Svaki kreator ima viziju povodom svojih modela. Koja je bila vaša ideja vodilja kada ste stvarali brend? Koga ste videli kao ciljnu grupu?
Sve one kojima prijaju svedeni oblici i jednostavne forme, nevezano od godišta ili posla kojim se bave. Akcenat je na jednom odmerenom detalju, bez estradno ekstravagantnih iskoka. Mene lično fascinira količina similariteta koje osobe koje imaju želju da ponesu moje proizvode imaju.
Koja bi bila vaša idealna „TOTE“ kombinacija?
Ne postoji idealna kombinacija. Najvažnije je da se osoba oseća komforno u nošenju proizvoda, da istovremeno zadrži svoj lični stil, a da „TOTE“ proizvod napravi tu malu razliku koja čini da se nenametljivo izdvajate od okoline.
Foto:
ArtWheel
TOTE brend promo